۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

معاون عمرانی استاندار سمنان:

سمنان و شاهرود درگیر تنش آبی هستند/ حفر چاه جدید در دستور کار

سمنان و شاهرود درگیر تنش آبی هستند/ حفر چاه جدید در دستور کار

سمنان- معاون استاندار سمنان تنش آبی در سمنان و شاهرود را جدی دانست و گفت: تلاش شده شاهد اتصال چاه های ارگانی و نهادهای دولتی و غیردولتی به شبکه آب شرب باشیم.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه افزایش دما به میزان یک درجه در قیاس با متوسط دمای هوای سال قبل به گفته هواشناسی در استان سمنان رخ داده است، بیان کرد: این افزایش دما منتج به افزایش مصرف انرژی و آب خواهد شد لذا نیاز است که تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای صرفه‌جویی در مصرف آب پای کار باشند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی‌ربط با موضوع انرژی و آب در استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد: در دو شهر بزرگ استان شامل سمنان و شاهرود با تنش و کمبود شدید آب روبرو هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت در شاهرود قدری دشوارتر از سمنان است چرا که آثار تنش آبی و کمبود در این شهرستان بیشتر دیده می‌شود، گفت: در آخرین نشست مشترک بررسی تنش آبی و مدیریت مصرف انرژی استان سمنان مقرر شد تا چاه‌های بیشتری را از نهادها و سازمان‌ها به شبکه آب شرب شهری شاهرود و سمنان وصل کنیم.

حمیدی همچنین گفت: در بررسی تنش آبی و مدیریت مصرف انرژی استان سمنان همچنین مصوب شد که در منطقه پشت بسطام شاهرود دو چاه جدید حفر شود تا شاهد افزایش دبی آب مورد نیاز مردم شهرستان شاهرود باشیم.

وی با بیان اینکه شبکه آب شرب شهری شاهرود و سمنان نیازمند پایداری هستند، ابراز کرد: از تمام رسانه‌ها درخواست کرده‌ایم که نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب به مردم اطلاع رسانی کنند همچنین فرهنگ‌سازی مصرف آب در کنار مدیریت منابع در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه شرایط کاهش منابع و ذخایر آبی در استان سمنان جدی است، گفت: برای اینکه از این شرایط عبور کنیم هم در تأمین و تولید آب باید افزایش داشته باشیم و هم مصرف مان را کاهش دهیم لذا از مردم می‌خواهیم که در مصرف آب شرب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

حمیدی همچنین گفت: عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و شستشوی ماشین و حیاط و معابر به خصوص در شهرهای دارای تنش آبی استان سمنان مانند سمنان و شاهرود از جمله توصیه‌های ما به مردم و مسئولان ارگان‌های خدماتی است.

کد خبر 5816025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha